مقاله های فلز

انواع لرزه گیرهای صنعتی

انواع لرزه گیرهای صنعتی

انواع لرزه گیرهای صنعتی (صرفا جهت مطالعه)

لرزه گیر ابزاری بوده که برای جلوگیری از ارتعاش و لرزه های ناخواسته بر روی خطوط لوله مورد استفاده قرار میگیرد ؛ نحوه کار این قطعه آسان بوده و برخی از انواع لرزه گیرها بسیار ساده هستند و تنها تکه ای از یک لاستیک یا به اصطلاح رابر می باشند برخی نیز پیچیده بوده و مدل های مختلفی از آنها با تحمل فشار بالا یا تالرنس بسیار زیاد برای لرزش های سنگین ساخته می شوند این نوع بر خطوط نفت , گاز و آب که پمپ های پرفشار بر روی آن نصب شده و برای محکم نگهداشتن شیرآلات و اتصالات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد؛ لرزه گیرها با توجه به کاربردشان و متریال هایی که در ساخت آنها استفاده می شود مدل های مختلفی دارند در ادامه انواع لرزه گیرهای صنعتی را بررسی می کنیم . گلنرده سعید تولید کننده حفاظ نرده های فرفورژه با انواع درب آکاردئونی ، حفاظ شاخ گوزنی ، درب فرفورژه و … انواع سازه های گل نرده ای در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • انواع لرزه گیرهای صنعتی
  • انواع لرزه گیرها از لحاظ دما و فشار
  • موارد استفاده از لرزه گیرها
  • اهمیت استفاده از لرزه گیر چیست ؟
  • تولید کنندگان لرزه گیر در ایران

طرح های جدید حفاظ شاخ گوزنی

انواع لرزه گیرهای صنعتی

لرز گیرهای فلزی ( آکاردئونی ):

از انواع لرزه گیرهای صنعتی نوع آکاردئونی این محصول بوده که اغلبا در سایزهای 25/1 تا 10 اینچ تولید می شوند این قطعه در Ducting و Piping در صنایع مختلف برای جذب تغییرات ابعادی مورد استفاده قرار میگیرد از جمله خصوصیات لرزه گیرهای آکاردئونی تحمل درجه حرارت و فشار بالا , و جذب حرکات محوری , جانبی و زاویه ای با در نظر گرفتن آرایش مناسب می باشد از این سازه در صنایع مختلف اعم از نفت , گاز , پتروشیمی , صنایع ذوب آهن و… استفاده می شود .

مزایا  لرزه گیرهای آکاردئونی

  • بدون تعمیر و نگهداری هستند .
  • صرفه جویی در فضا
  • مصرف مواد کمتر
  • از بین بردن استرس خمش
  • نیاز به نیروی کار کمتر برای جوشکاری

لرزه گیرهای غیر فلزی :

جنس بدنه ای این نوع از فلز و لاستیک بوده که موجب مهار ارتعاش در دو سمت عمودی و افقی می باشد کاربرد این نوع به دما , فشار و میزان خورندگی تقسیم می شود مدل غیر فلزی در مقایسه با مدب فلزی دما و فشار پایینی را تحمل کرده و حداکثر دما در این نوع تا 90 درجه و حداکثر فشار تا 16 بار تحمل می باشد از مدل غیر لاستیک یا همان غیر فلزی بیشتر در پمپ ها استفاده می شود و نحوه اتصال آن به شکل فلنج است .

کارخانه تولید گل نرده

مزایای لرزه گیرهای پلاستیکی :

  • قابل استفاده برای محیط های مرطوبت
  • امکان استفاده در صنایع برق
  • مقاوم در برابر مواد پایه اسیدی

لرزه گیر خرطومی فلزی :

لرزه گیر خرطومی انعطاف پذیری بالایی داشته واز آن می توان به صورت مستقیم , وی شکل و یا دیگر زوایا استفاده نمود  به همین علت کاربردهای زیادی نیز دارد این نوع علاوه بر مهار ارتعاش لرزه های سیستم را کاهش داده و دیگر به پشتیبانی و تقویت کننده نیاز ندارد .همچنین استفاده از لرزه گیرهای فلزی خرطومی موجب کاهش فضای مورد نیاز برای نصب خط خرطوم می شود .

انواع لرزه گیرها از لحاظ دما و فشار

لرزه گیرها با رنگ قرمز برای دمای 90 درجه سانتی گراد و فشار 10 بار مناسب می باشد ؛ این قطعه با رنگ آبی متناسب برای دمای 60 درجه سانتی گرادو فشار 16 بار است و لرزه گیرهایی با رنگ زرد متناسب برای دمای 60 درجه سانتی گراد و فشار 10 بار است واین قطعه به رنگ آبی قرمز نیز برای دمای 90 درجه سانتی گراد و فشار 16 بار مناسب می باشد .

موارد استفاده از لرزه گیرها

به طور کلی از انواع لرزه گیرهای صنعتی  در خطوط لوله صنایع پتروشیمی , صنایع دریایی , غذایی و شیمیایی , صنایع سیمان , صنایع فولاد , صنایع چوب و کاغذ , پالایشگاه ها , نیروگاه ها , سیستم های حرارتی تهویه مطبوع و… استفاده می شود .

اهمیت استفاده از لرزه گیرچیست ؟

اتصالاتی که از ضربه گیر در آنها استفاده نشود در اثر ارتعاشات به راحتی می تواند از هم گسسته شود و خسارات جبران ناپذیری برای ساختمان به همراه داشته باشد ؛ عبور گازها و مایعات از لوله همواره با فشار همراه است که ممکن اس به شیرآلات صنعتی ضربه وارد کندبه همین منظور استفاده از انواع لرزه گیرها در اتصالات و شیر آلات صنعتی استفاده می شود تا این فشار و لرزش کاهش یابد ؛ مقاومت در برابر لرزش , برگشت پذیری در برابر تغییر شکل , انعطاف بالا در برابر ضربه , سبکی و سهولت در نصب , عدم نیاز به واشر و درزبند , قابلیت جذب صدا , کاهش اتلاف حرارتی ع مقاومت در برابر تنش های الکتریکی و.. از جمله مزایا و اهمیت استفاده از لرزه گیر می باشد .

تولید کنندگان لرزه گیر در ایران

از بهترین برندهای تولید لرزه گیر در ایران می توان به ارتعاشات صنعتی ایران , فلکسور پارس , ارتعاش میلاد , ارتعاشات صنعتی اراک , ارتعاش گستر صانع و… اشاره نمود .

نمونه کارهای درب و حفاظ آکاردئونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *