مقاله های فلز

راهنمای جامع انواع آهن

راهنمای انواع آهن

راهنمای جامع آهن

همه ما در طول روز بیشتر محصولات فلزی را استفاده می کنیم این محصولات آهن را می توان در آشپزخانه ع خودرو و یا جاهای دیگر یافت ؛ از چدن گرفته تا استنلس استیل همه این محصولات ساخته شده از آهن جزئی جدا ناپذیر در زندگی ما محسوب می شوند باستان شناسان تخمین زده اند بیش از 5 هزار سال است که بشر از آهن استفاده می کند انسان های اولیه آهن را به صورت سنگ آهن تولید می کردند در گذشته اسلحه سرداران و فرمانروایان از جنس آهن بود در آن زمان تولید آهن کم و گران قیمت محسوب می شد اما در دوره پارت ها تولید آن کاهش یافت و از چین وارد کشور می شد امروزه کشورمان به خودکفایی رسیده در سال گذشته ایران با تولید32 میلیون و 900 هزار تن آهن اسفنجی رتبه دوم تولید این آهن را به خود اختصاص داد همراه ما باشید با راهنمای جامع آهن مشخصات , انواع و نکات پیش از خرید این متریال با ارزش و پر کاربرد. گلنرده سعید مجموعه تولیدی حفاظ آکاردئونی های مدرن ، درب فرفورژه و حفاظ شاخ گوزنی میباشد . برای مشاوره و خرید حفاظ آکاردئونی و سایر حفاظ نرده ها  از تولیدی گلنرده سعید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با ادامه مطلب

راهنمای انواع آهن

راهنمای جامع آهن , مشخصات , انواع  و کاربردهای آنها

مشخصات فیزیکی و شیمیایی آهن چیست ؟

در ابتدای این مطلب با عنوان راهنمای جامع آهن در ابتدا به مشخصات این فلز اشاره می کنیم , نماد شیمیایی این فلز Fe و چگالی آن 7/86 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد ع این فلز در جدول تناوبی عنصری در گروه هشتم و دوره چهارم قرار گرفته و نیز عدد اتمی , وزن اتمی به ترتیب برابر 26,55/847 گرم بر مولو 2750 درجه سانتی گراد می باشد .

انواع اشکال آهن آلات و کاربرد آنها چیست ؟

شمش ها :

شمش فولادی قطعه ای مستطیلی بوده که در اکثر مواقع سطح مقطعی ذوزنقه ای برای حمل و نقل آسان تر و راحتی هنگام خارج کردن شمش از قالب دارد طول هر شاخه شمش بیشتر از 2 متر نیستبعد زا تبدیل سنگ آهن به فولاد شمش فولادی  اولین فرآورده های ان است که به شکل جامد ساخته می شود و انواع آن شامل بیلت , بلوم و اسلب که تفاوت آنها در ابعاد  و شکل است سطح مقطع بیلت کمتر از 15 سانتی متر  اما بلوم بیشتر زا 15 سانتی متر است و اسلب شکل مستطیلی دارد  اما مقطع بلوم و بیلت مربع است .

پروفیل ها :

پروفیل مقاطع توخالی و به شکل مربع و مستطیل بوده که در ساختمان سازی , صنعت و راه سازی بیشترین کاربرد را دارند از مقاطع کوچک آن برای تولید نرده های فلزی درب و پنجره , راه پله ع نرده کشی دیوار کارخانه ها و پیاده روها استفاده می شود از مقاطع بزرگ آن با عنوان پروفیل ستونی در ساخت ستون استفاده می شود .

تیرآهن ها :

تیرآهن ها یکی از مهم ترین اجزا در ساختمان سازی بوده که ویفه اصلی آنها تحمل حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی ایجاد شده از بارهای وارده بر وزن خود تیر می باشد , تیرآهن ها به دو شکا h و I ساخته شده که از انواع تیرآهن I می توان به INP وipe و از انواع H می توان به HEA , HEB و HEM اشاره کرد .

میلگردها :

میلگرد پروفیلی با سطح مقطع دایره ای و توپر است که بیشتر نوع فلزی آجدار آن برای ساختمان سازی استفاده می شود معمولا جنس آنها از فولاد و در انواع مختلف A1 , A2 , A3 و A4 ساخته می شوند , در سازه های بتنی برای افزایش استحکام کششی و پیچشی  بتن از میلگرد استفاده می شود .

ورق ها :

ورق آهن از انواع ورق های فلزی بوده که محصول نورد سرد و گرم است به طور کلی مقطع فلزی که ضخامت کم داشته و مسطح است ورق آهنی نام دارد از ورق های در صنایع مختلف استفاده می شود کاربرد اصلی ورق فولادی نورد سرد و روغنی تولید ورق های پایه برای ورق های گالوانیزه است همچنین برای تولید لوازم خانگی , لوله سازی و.. از ورق استفاده می شود .

لوله :

لوله فولادی مقطعی استوانه ای شکل بوده و به صورت درزدار و بدون درز ساخته می شود کاربرد فراوان آن در صنایع لوله کشی شامل انتقال نفت , آب , گاز و دیگر سیالات دارد این لوله های در طول ها 6 و 12 متری تولید می شوند .

مرکز تولید حفاظ شاخ گوزنی کجاست  ؟

نبشی و ناودانی :

نبشی و ناودانی از دیگر قطعات فلزی بوده که به شکل منفرد و ترکیبی کاربرد دارندع نبشی وظیفه متصل کردن دو قطعه فلزی را عهده دار است از نبشی ها برای متصل کردن پل و ستون و نیز صفحات به ستون ها استفاده می شود همچنین برای ساخت خرپا نیز کاربرد دارند .

سیم مفتول :

سیم مفتول از بیلت به دست می آید این سیم از جنس فولاد کم کربن بوده و از عناصر آلیاژ استفاده می شود با توجه به درصد و نوع عناصر آلیاژی این سیم در کریدهای مختلف تولید و به صورت مفتول و کلاف بسته بندی و روانه بازار می شود از این سیم برای بستن قسمت های مختلف آرماتور , بستن رابیتس گالوانیزه , تولید فنر , تولید سیم جوش و.. استفاده می شود .

راهنمای خرید جامع و کامل آهن که باید بدانید

در راهنمای جامع آهن ,  برای خرید محصولی باکیفیت و مورد استفاده و کاربردی توجه به چند نکته ضروری است

  • نوع محصول را با توجه به کاربرد انتخاب کنید .
  • قبل از خرید سایر محصول مورد نظر را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید .
  • پس از تحویل کالا محصول مورد نظر را با استفاده از ابزار اندازه گیری بررسی کنید و در صورت مغایرت نسبت به تعویض آن اقدام کنید .
  • در صورتی که پروژه شما مهم است برندهای مطرح را خریداری کنید زیرا محصول آنها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید شده اند.
  • پس از دریافت کالا وزن باسکول را با وزن فاکتور مطابقت دهید .
  • قبل از خرید محصول قیمت را در چند سایت بررسی کرده و اسعلام قیمت بگیرید .

روش های خرید آهن چیست ؟

  • خرید مستقیم از کارخانه که برای تناژ پایین امکان پذیر نیست .
  • خرید از بنگاه آهن انبارهای فروش
  • خرید آهن آلات از بورس
  • خرید از شرکت های بازرگانی

برندهای برتر آهن چیست ؟

  • ذوب آهن اصفهان
  • فولاد ظفر بناب
  • فولاد صبا زاگرس
  • فولاد خراسان و…
طرح های جدید درب فرفورژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *