مقاله های فلز

میلگرد تنگستن دار

میلگرد تنگستن دار

میلگرد تنگستن دار

میلگردهای آلیاژی دسته ای از میلگردهای فولادی است که به دلیل وجود عناصری مانند کروم , نیکل , منگنز , مولیبدن , تنگستن و… نسبت به میلگردهای معمولی از خواص و کیفیت بهتری برخوردار هستند این نوع استحکام وسختی بیشتری داشته و نسبت به میلگردهای معمولی مقاومت به خوردگی بالاتری دارند یکی از این مقاطع میلگرد تنگستن دار است در ادامه بیشتر به معرفی این آرماتور و ویژگی ها و کاربرد آن می پردازیم . گلنرده سعید با ساخت و نصب حفاظ شاخ گوزنی  در مدل های بوته ای ، نیزار ، نخل مرداب و لیلیون با میلگردهای ضخیم و با دوام در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • تنگستن چیست ؟
  • میلگرد تنگستن دار چیست چه کاربرد و چه ویژگی هایی دارد ؟
  • نحوه تولید میلگردهای تنگستن دار
  • فولاد به کاررفته در میلگردهای آلیاژی
میلگرد تنگستن دار

تنگستن چیست ؟

عنصر تنگستن بالاترین دمای ذوب و دمای جوش را بین دیگر عناصر به خود اختصاص داده است , این فلز خاکستری و به رنگ فولاد است وقتی خام است کار کردن بر روی آن به دلیل ترد بودن دشوار است اما پس از خالص سازی شکل پذیری خوبی پیدا کرده سختی آن چند برابر فولاد شده و عملیات روی آن آسان انجام می شود این عنصر در برابر اسید , باز و خوردگی مقاومت خوبی دارد .

 

میلگرد تنگستن دار چیست چه کاربرد و چه ویژگی هایی دارد ؟

میلگرد تنگستن دار از جمله میلگردهای آلیاژی است , تنگستن از مهمترین عناصری بوده که در کنار کربن باعث می شود سختی میلگرد نیز افزایش یابد به علاوه این عنصر خواص مغناطیسی فولاد را نیز افزایش می دهد از این نوع میلگرد در مواردی که مقطع در معرض فشار , سایش و حرارت زیاد قرار میگیرد مانند ساختمان سازی در مناطق زلزله خیز و یا صنعت ماشین سازی استفاده می شود, به طور کلی فولادهای آلیاژی تنگستن دار به عنوان یکی از گزینه های اصلی در صنایعی که به خصوصیات مکانیکی بالا نیاز است محسوب می شوند  .

با اضافه کردن تنگستن به میلگرد خصوصیات بسیار مهمی در این مقطع به دست می آید ویژگی میلگردهای تنگستن دار شامل :

  • سختی بالا
  • مقاومت در برابر سایش
  • استحکام و چقرمگی خوب
  • پایداری در برابر دمای بالا
  • مقاوم در برابر فشار
درب آکاردئونی  3 لوزی و 4 لوزی پرچ مخفی ساده و دوبل

نحوه تولید میلگردهای تنگستن دار

برای تولید میلگرد تنگستن دار یا در کل میلگردهای آلیاژی از دو روش ترمکس یا روش آلیاژ سازی استفاده می شود , در روش ترمکس میلگرد پس از پروسه نورد گرم توسط آب و نمک وارد مرحله خنک سازی شده و دمای میلگرد پایین می آید اما مرکز آن داغ باقی می ماند و در نهایت حرارت از مرکزبه سطوح انتقال می یابد و خواص مکانیکی این مقطع نیز تغییر می کند .

در روش آلیاژ سازی , فولاد به کاررفته در میلگرد آلیاژی در همان ابتدا با ترکیب فروآلیاژها تولید می شود در این فرآیند فولاد پس از نورد گرم در قالب میلگرد بیرون می آید و خنک سازی به تدریج آغاز می شود .

فولاد به کاررفته در میلگردهای آلیاژی

فولادهای آلیاژی به دو نوع آلیاژی و غیر آلیاژی تقسیم می شوند اصلی ترین تفاوت این دو نوع به ساختار هر یک مربوط می شود به عنوان مثال فولادهای آلیاژی برای ساختن میلگرد آلیاژی کاربرد داشته و برای تولید میلگردهای ساده قابل استفاده هستند اما فولادهای غیر آلیاژی برای ساخت میلگردهای آج دار استفاده می شوند ونیز ساختارشان متفاوت است , میلگردهای آلیاژی موجود در بازار از نوع Mo40 , ST52 , ST57 است که هر یک کاربرد خاصی دارند .

قیمت هر متر حفاظ شاخ گوزنی نیزار چنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *