مقاله های فلز

انواع میلگرد صنعتی

میلگرد صنعتی

میلگرد صنعتی

از مقاطع فولادی بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی می توان میلگردها را نام برد چرا که ساختمان ها برای داشتن استحکام و مقاومت نیازمند ابزاری ویژه هستند که می توان به نقش میلگرد در بتون اشاره نمود امروزه میلگردها از کف ساختمان گرفته تا ستون ها و… بسیار مورد استفاده هستند این میله فولادی در سایزهای مختلف ساخته شده و در بتون ریزی کاربرد دارد و در واقع می توان گفت که این محصول فولادی برای تقویت بتن استفاده می شود اما کاربرد این مقاطع فولادی تنها به ساختمان سازی محدود نمی شود و در صنایع مختلف نیز مورد مصرف هستند در ادامه به میلگرد صنعتی و کاربرد آن می پردازیم . گلنرده سعید تولید کننده انواع حفاظ شاخ گوزنی با بکارگیری از میلگرد های فورج شده با جدیدترین طرح های شاخ گوزنی در خدمت شماست . جهت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • میلگرد صنعتی و کاربردهای آن
  • 5 تفاوت مهم میلگردهای ساختمانی و صنعتی
  • راهنمای نگهداری صحیح میلگردها
  • بهترین برند و قیمت میلگرد های صنعتی

طرح های جدید حفاظ شاخ گوزنی

میلگرد صنعتی و کاربرد های آن

میلگرد صنعتی با توجه به نامش در صنعت کاربرد داشته و با توجه به نوع نیاز صنعت تولید می شود این نوع مناسب استفاده در صنعت ساختمان سازی نبوده و با در نظر گرفتن تفاوت آنها در شکل ظاهری , خواص مکانیکی , ترکیب شیمیایی , ابعاد و قیمت و تنها در بخش های صنعتی استفاده می شوند از جمله کاربردهای این مقاطع شامل , استفاده در ساخت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی , استفاده در صنعت خودروسازی و نیز استفاده در صنعت تولید پیچ و مهره و دیگر اتصالات کشاورزی است .

5 تفاوت مهم میلگردهای ساختمانی و صنعتی

تفاوت در شکل ظاهری :

از لحاظ ظاهری میلگردها در دو نوع آج دار و ساده تولید می شوند که نوع آجدار معمولا برای ساختمان سازی بوده و میلگردهای صنعتی سطحی صاف و سیقلی دارند .

تفاوت در ترکیبات شیمیایی میلگردها :

از جمله تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی ترکیبات شیمیایی به کاررفته در آنهاست به دلیل اینکه مصارف میلگردهای صنعتی در مقایسه با نوع ساختمانی این محصول مختلف است در نوع صنعتی با توجه به کاربردهای زیاد آن از فولاد های عملیات حرارتی , انواع استیل بگیر , نسوز و.. استفاده می شود که هر کدام به توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند موجب رفع نیازهای مختلفی شود .

تفاوت در خواص مکانیکی :

میزان آلیاژ به کاررفته باعث می شود که میلگردهای ساختمانی و صنعتی با یکدیگر خواص مکانیکی متفاوتی داشته باشند مثلا نوع ساختمانی به میزان استحکام کششی و سختی آنها مربوط شده و انعطاف پذیری کمتری دارد اما نوع صنعتی با توجه به آلیاژهای متفاوت در تولیدشان علاوه بر استحکام بالا , انعطاف پذیری , قابلیت ماشین کاری و.. را دارا می باشند .

قیمت هر کیلو گلنرده

تفاوت در قطر و اندازه :

از لحاظ سایز و قطر میلگردهای صنعتی با میلگردهای ساختمانی باید گفت که به طور معمول نوع ساختمانی در ابعاد 8 الی 32 میلیمتر ساخته می شوند اما نوع صنعتی در ابعاد بالاتری ساخته می شوند .

تفاوت در قیمت :

آخرین تفاوت در میلگردهای صنعتی با نوع ساختمان سازی  را می توان مختص به قیمت این دو محصول دانست نوع صنعتی این سازه به دلیل کاربردهای وسیع و اینکه تولید آنها اغلب به صورت سفارشی می باشد از قیمت بالاتری نسبت به میلگردهای ساختمانی برخوردار هستند .

راهنمای نگهداری صحیح میلگرد ها

  • محل انباری آنها در معرض رطوبت نباشد
  • در برابر وزش باد محافظت شود .
  • عدم قرار گیری بر روی خاک
  • قرارگیری تا 15 سانتی متری سطح زمین
  • میلگردهای آلوده به خاک و املاح قبل از مصرف زنگ زدگی آنها زدوده شود .

بهترین برند و قیمت میلگرد های صنعتی

بهترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور شرکت ذوب آهن اصفهان , مجتمع فولاد خراسان , کارخانه فولاد کویر کاشان , کارخانه فولاد میانه و… می باشد بهترین برندهای میلگردهای صنعتی و ساختمان سازی را از ما بخواهید در تعیین قیمت این محصول کارخانه تولید کننده , قطر و اندازه , قیمت روز آهن آلات و… دخیل می باشد .

طرح های جدید درب آکاردئونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *