مقاله های فلز

بزگترین سازه های بتنی جهان کدامند ؟

بزگترین سازه های بتنی

بزرگترین سازه های بتنی جهان

سازه بتنی سازه ای است که در ساخت آن از بتن یا اغلبا بتون آرمه ( سیمان , شن , ماسه و پولاد به شکل میلگرد ساده یا اجدار ) استفاده شده است ؛ از مهم ترین مزایای سازه های بتنی می توان به مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت , امکان ساخت انواع ساطه های بتنیاعم از پل , ستون و… ؛ مقاوم در برابر حرارت زیادی ناشی از آتش سوزی اشاره نمود ؛ در ادامه به معرفی بزرگترین سازه های بتنی می پردازیم . گلنرده سعید تولید کننده حفاظ نرده های فرفورژه آماده همکاری با انبوه سازان و پیمانکاران عزیز میباشد . برای مشاوره و سفارش حفاظ شاخ گوزنی و آکاردئونی با ما تماس بگیرید  و یا همراه ما باشید با 7 سازه غول پیکر بتنی در دنیا

نمونه کارهای حفاظ شاخ گوزنی

از بزرگترین سازه های بتنی جهان چه می دانید ؟

برج خلیفه :

برج خلیفه یا برج دوبی در شهر دبی امارات متحده عربی واقع شده و دارای 163 طبقه و 828 متر بلندی است این سازه یکی از بزرگترین سازه های بتنی و آسمان خراش ساخته شده به دست بشر می باشدساخت این برج از سال 2004 تا 2010 طول کشید .

ساختمان اینگالز اوهایمو :

این ساختمان غول پیکر سبد یک ساختمان هفت طبقه اداری بوده که الهام گرفته از سبد خرید است و در اوهایمو در ایالات متحده آمریکا قرار دارد مساحت این ساختمان 25 هکتار و تعداد پنجره های آن 84 عدد است ساخت این بنا 30 میلیون دلار هزینه برده و در دو سال در سال 1997 به اتمام رسید این ساختمان دارای 58 متر ارتفاع و 38 متر عرض می باشد این سازه توسط بتن تقویت شده ساخته شده است .

ساختمان پنتاگون :

پنتاگون مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکاست ؛ این ساختمان دارای بالاترین ظرفیت در میان ساختمان های اداری در دنیاست و یکی از بزرگترین ساختمان های دنیا از لحاظ مساحت طبقات می باشد این ساختمان دارای 5 وجه بوده و 5 طبقه بالای زمین و 2 طبقه آن زیر زمین می باشد پنتاگون در هر طبقه 5 راهرو داشته و کلا 78 کیلومتر راهرو را داراست ؛ بلندی این ساختمان 559/23 متر و مساحت کل آن 620000 متر مربع است در ساخت این سازه از فولاد و بتن تقویت شده یا مسلح استفاده شده است .

توره ولاسکا :

ساختمان بزرگ توره ولسکا در شهر میلان و کشور ایتالیا قرار دارد این بنا در سال های 1956 تا 1958 ساخته شده و ساختمان تجاری و مسکونی است این برج از بزرگترین سازه های فلزی جهان بوده و 100 متر ارتفاع و 26 طبقه دارد مهم ترین خصوصیت آن نیز ساختار عجیب قارچی شکل آن است .

تولید عمده گلنرده های مدرن

مجسمه سرزمین مادری :

مجسمه سرزمین مادری در سال 1967 عنوان بزرگترین تندیس جهان را به خود گرفت و امروزه نیز نام این تندیس در لیست 10 مجسمه بلند دنیا به چشم می خورد ارتفاع این مجسمه 85 متر بوده , پایه این سازه 2 متر بدن زن از نوک پا تا بالای سرش 52 مترو طول شمشیری که در دست گرفته 33 متر است ؛ این شمشیر در ابتدا از فولاد زنگ نزن ساخته شده بود و رویش روکشی از تیتانیوم کشیده بودنددر سال 1972 تیغه شمشیر را به تیغه ای فولادین جایگزین نمودندو در بالای شمشیر سوراخ هایی ایجاد نمودند تا از وزن آن کاسته شود .

سدهوور :

سد هوور یک سد قوس گرانشی است که در مرز ایالات متحده نوادا و آریزونادر رودخانه کلرادو در کانون سیاه آن واقع شده است این سد در سال های 1931 تا 1936 ساخته شده ارتفاع آن 221.3 متر طول آن 379.2 متر , عرض کراس 13.7 متر , عرض پایه 201.2 متر و حجم بتن به کاررفته در آن 2.6 میلیون متر مکعب است .

کانال پاناما :

کانال پاناما اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس ارتباط می دهد این کانال به عنوان یکی از مهم ترین سازه های ساخته شده از بتن باقی مانده  که زمان حمل و نقل را کاهش می دهد ؛ در شرایطی که راه معمولی کشتی رانی میان شهرهای نیویورک و سان فرانسیسکو 22500 کیلومتر مسافت دارد عبور از کانال این مسافت را 9500 کیلومتر کاهش می دهد .

از دیگر بزرگترین سازه های جهان می توان به تورس بلانکاس در مادریک با ارتفاع 81 متر , مرکز Ihme در هانوفر , باربیکن استیت در لندن , سازه پانتئون در ایتالیا , کلیسای غروب آفتاب در مکزیک , موسم موزه تمدن اروپا و مدیترانه , برج سکونی آرد مور و… اشاره کرد .

تولید و نصب انواع حفاظ آکاردئونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *