اخبار

تیرآهن نرمال چیست ؟

تیرآهن نرمال

تیرآهن نرمال چیست ؟

مهمترین کاربرد تیرآهن در ساخت اسکلت های فولادی است در ابتدا از چدن یا فولاد کم کربن در ساخت اسکلت ساختمان استفاده می شد اما بعدها با گذشت زمان برای این دو آلیاژ فولاد توانست جایگزین مناسبی باشد ؛ یکی از پر استفاده ترین این تجهیزات تیرآهن نرمال  بوده که طول کمتر از 12 متر دارد قابلیت تحمل بار زیادی داشته و در پروژه های عمرانی و ساختمان سازی برای مقاوم سازی استفاده می شود . گلنرده سعید تولید کننده حفاظ آکاردئونی ، حفاظ شاخ گوزنی و درب فرفورژه در تهران است . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • تیرآهن نرمال چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • تفاوت تیرآهن نرمال با معمولی
  • ویژگی تیرآهن های نرمال
  • نحوه برش تیرآهن های نرمال
  • کارخانه های تولید کننده تیرآهن های نرمال
  • قیمت تیرآهن های نرمال
تیرآهن نرمال

تیرآهن نرمال چیست و چه کاربردی دارد ؟

به تیرآهن معمولی که طول کمتر از 12 متر دارند تیرآهن نرمال می گویند این تیرها در طول های مختلف 3 , 4 , 6 و 8 متری تولید شده  و نیز در صنعت ساختمانی و پروژه های عمرانی , ساخت پل های شهری , ساخت زیر گذر شهری و برون شهری  و ساخت اسکله های بارگیری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد , این مقاطع به سادگی یکپارچگی سازه را تضمین می کند .

تفاوت تیرآهن نرمال با معمولی

گفتیم که تیرآهن هایی که طول آنها کمتر از 12 باشد تیرآهن نرمال نام دارد که معمولا سایز آنها نیز 3, 4 , 6 و 8 متری است این مقاطع با توجه به ویژگی های خود در پروژه ای عمرانی و ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند و قیمت آنها نسبتا گران است , تیرآهن های معمولی در شاخه های 6 تا 12 متری وجود دارند  و بر اساس شکل و ظاهر به دو دسته تیرآهن هاش و تیرآهن I قرار میگیرند یک نوع تیرآهن که در دسته I قرار دارد تیرآهن ipe بوده که به تیرآهن معمولی شهرت دارد این مقاطع در انواع سایزهای 12 , 14 , 16 و 18 ساخته می شوند

ویژگی تیرآهن های نرمال

  • تیرآهن نرمال از نظر ساختار با دیگر تیرآهن ها تفاوتی ندارد .
  • از متریال با کیفیت ساخته شده است .
  • در مقابل عوامل جوی , شیمیایی و محیطی مقاومت بالایی دارد .
  • قابلیت برش در زول های مختلف را دارد .
  • ساخت آنها به گونه ای است که کمترین وزن را به سازه اضافه می کند .

البته دوام و پایداری این مقاطع در برابر عوامل مخرب محیطی به نحوه تولید , مکان مورد استفاده و مواد تشکیل دهنده بستگی دارد .

نحوه برش تیرآهن های نرمال

برش به روش اره آتشی :

یکی از پر استفاده ترین روش تیرآهن , برش با اره آتشی بوده که علاوه بر برش تیراهن معمولی برای برش نبشی و ناودانی نیز استفاده می شود , این اره پروفیل بر معمولا در کارگاه ها کاربرد دارد و با توجه به اینکه این دستگاه به میز کار مجهز است امکان برش تیراهن در زاویه های مختلف را دارد ویژگی های این دستگاه موجب استفاده آسان آن توسط اپراتور شده است به عنوان مثال در این دستگاه کلید ایمنی وجود دارد و اگر هنگام کار تیغه شکسته شود دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود اما هنگام کار با آن فرد باید از تجربه کافی برخوردار باشد چرا که کنترل نیروی برشی به دست کاربر است .

برش به روش اره نواری :

از اره نواری برای تولید تیرآهن معمولی در وزن های سنگین و سایزهای قطور استفاده می شود , این دستگاه با توجه به عملکرد آن مجهز به اره های دوار بوده و با وجود این اره ها برش های باریک تری به وجود می آید همچنین این دستگاه مانع ازپرت شدن قطعات ریز آهن به اطراف می شود به دلیل تولید حجم بالای گرما, برای خنک کردن این دستگاه از ترکیب آب و صابون استفاده می شود .

کارخانه های تولید کننده تیرآهن های نرمال

از جمله کارخانه های تولید کننده تیرآهن نرمال می توان به  ذوب آهن اصفهان , فولاد غرب , شرکت فولاد ناب تبریز , آریان فولاد ,  بناب , فایکو و… اشاره کرد .

قیمت تیرآهن های نرمال

در صنعت ساخت و ساز تیرآهن های نرمال , استفاده بسیار زیادی دارند به همین دلیل نیز فروش زیادی داشته و قیمت آن همواره در حال نوسان می باشد , این مقاطع در سایزها , شکل های مختلف و برند های مختلف تولید می شوند بنابراین قیمت های آنها با یکدیگر نیز متفاوت است .

خرید درب فرفورژه آپارتمانی از تولیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *