مقاله های فلز

سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟

سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟

سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟

سرتیفیکیت در لغت به مفهوم نوعی سند رسمی یا گواهینامه است که به عنوان یک تأیید رسمی از جانب شخص , یک آموزشگاه , یک ساختمان و… به اشخاصی اهدا می شود ک یک دوره آموزشی را به طور کامل با موفقیت در انجام پروسه ای از پیش تعیین شده گذارنده باشند , سر تیفیکیت میلگرد نیز برگه ای است که اصالت و کیفیت محصول را نشان می دهد و در آن اطلاعاتی مانند مشخصات عمومی , فاکتورهای فرآیند تولید و… عنوان می شود . گلنرده سعید با بکارگیری از برندهای مطرح میلگرد برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی با طرح های روز حفاظ نرده های روی دیوار در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید ویا همراه ما باشید با : 

  • سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟
  • مشخصات موجود در سر تیفیکیت میلگرد
  • چرا گواهینامه میلگرد مهم است ؟
سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟

سرتیفیکیت میلگرد چیست ؟

سرتیفیکیت میلگرد یا گواهینامه برگه ای است که به عنوان شناسنامه کالا در نظر گرفته شده و اطلاعات درج شده در آن اعم از آدرس کارخانه , شماره گواهینامه , تاریخ صدور گواهینامه و.. درج شده و به مفهوم تصدیق و تضمین کیفیت میلگرد است , به نوعی این برگه تضین کننده کیفیت میلگرد بوده و محصول هر کارخانه را از یکدیگر تفکیک می کند البته باید در نظر داشت برای میلگردهایی که وزن بسته بندی آنها از 25 تن بیشتر است صادر می شود .

مشخصات موجود در سرتیفیکیت میلگرد

مشخصات عمومی :

مشخصات عمومی در سرتیفیکیت میلگرد شامل , شماره گواهینامه تاریخ صدور , نوع میلگرد , شماره ذوب , شماره بسته , قطر اسمی میلگرد , طول اسمی شاخه ها و نشان استاندارد ایران است همچنین مشخصاتی مانند مقاومت کشش نهایی و ازدیاد طول و استحکام تسلیم به عنوان خواص فیزیکی نیز در اولویت قرار داده می شود باید تمام موارد نام برده شده در این برگه درج شوند .

خرید درب فرفورژه با گلنرده چدنی  و کتیبه

مشخصات فنی :

درصد ترکیب شیمیایی مصرفی در آرماتور , و خواص مکانیکی آن مواردی هستند که به عنوان مشخصات فنی در این برگه آورده می شوند , تعیین کمیت عناصر در آرماتور اعم از کربن , منگنز , فسفر , نیکل , کروم , گوگرد و سیلیکون در این برگه الزامی است  زیرا کاهش یا افزایش هر یک کیفیت را تحت تأثیر قرار می دهد .

مشخصات مربوط به فرآیند تولید :

بر روی آرماتور توسط تولید کنندگان آن حروفی حک می شود و این حروف نشان دهنده روش تولید و عناصر آلیاژی به کاررفته در آن است این حروف شامل :

  • T ( میلگردهای ساخته شده به روش خنک کاری و برگشت تحت کنترل )
  • U ( میلگردهای ساخته شده با روش غیر خنک کاری و برگشت تحت کنترل )
  • A ( میلگردهایی که با عناصر آلیاژی توانسته اند استحکام لازم را داشته باشند . )

ارزیابی آرماتورها و نتایج آنها :

بخش بعدی گواهینامه نتیجه ارزیابی کیفیت و مشخصات آرماتور بر اساس معیارهای مشخص شده است , ارزیابی و صدور این برگه باید بر اساس استاندارد 10144  ISO انجام شود , ارزیابی بر اساس نوع معیار به دو روش صورت میگیرد روش اول نتیجه آزمون های انجام شده با عدد معیار مقایسه می شود اما در روش دوم حداقل و حداکثر عدد معیار به صورت توافقی بین خریدار و تولید کننده تعیین شده و ارزیابی مورد استفاده قرار میگیرد ؛ بنابراین مشخصاتی مانند تاریخ انجام ارزیابی , وزن واحد آزمون , شناسه میلگرد برای تسلیح بتن و.. به عنوان نتیجه ارزیابی در سرتیفیکیت ثبت شده و به خریدار ارائه می شود .

چرا گواهینامه میلگرد  مهم است ؟

در ساخت  ساختمان های مقاوم کیفیت میلگرد , فولاد و میزان عناصری که در تولید ان به کاررفته بسیار تأثیرگذار است با داشتن این سرتیفیکیت می توان اطلاعاتی در رابطه با کیفیت و ویژگی های ساختاری آرماتور کسب نمود پس از آن به راحتی می تواند میلگرد مورد نظر را با توجه به پروژه انتخاب کرد زیرا اطلاعاتی که بر روی محصول حک می شود خریدار را در تهیه محصول مناسب  و درست راهنمایی می کند .

قیمت درب آکاردئونی تسمه دوبل 3میل چنده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *