اخبار

فولاد سبز چیست ؟

فولاد سبز

فولاد سبز چیست ؟

تولید فولاد با استفاده از کوره های قوس الکتریکی انجام می شود و به طور قابل توجهی نسبت به دیگر روش ها گاز دی اکسید کربن تولید می کند و به تنهایی بین 6 تا 7 درصد کل گازهای گلخانه ای در سراسر جهان را تولید می کند, از طرف دیگر تأمین انرژی برای صنعت فولاد با توجه به قابل تجدید بودن منابع انرژی فسیلی می تواند از چالش های مهم پیش روی این صنعت باشد , فولاد سبز در اصطلاح فولادی است که با روشی تولید می شود که میزان انتشار گازهای گلخانه ای بسیار کمی دارد و از طریق انرژی های تجدید پذیر و هیدروژن سبز تولید می شود و در تولید آن نیازی به استفاده از سوخت فسیلی نیست . گلنرده سعید تولید کننده حفاظ نرده های فرفورژه با طرح های مدرن حفاظ آکاردئونی ، شاخ گوزنی ، درب فرفورژه و…. سازه های سفارش در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما بمانید با  :

  • فولاد سبز چیست و چه فواید و معایبی دارد ؟
  • نحوه تولید گرین استیل
  • تفاوت فولاد سنتی با سبز
  • کاربردهای گرین استیل
  • هزینه تولید گرین استیل
  • تولید کنندگان برتر فولاد سبز
فولاد سبز

فولاد سبز چیست و چه فواید و معایبی دارد ؟

فولاد سبز ( Green Steel ) فولادی است که از طریق انرژی های تجدید پذیر و هیدروژن سبز تولید می شود در تولید این نوع هیچ نیازی به استفاده از سوخت های فسیلی نیست و توسط سوخت هیدروژن سبز در فرآیند الکترولیز آب و برق تولید می شود و در فرآیند تولید آن گازهای گلخانه ای نیز منتشر نمی شود , از مهم ترین فواید تولید این فولاد می توان موارد زیر را نام برد .

  • حذف تولید کربن و انتشار گازهای گلخانه ای
  • حذف سوخت های فسیلی
  • کاهش تولید آلاینده های محیطی
  • استفاده از آهن قراضه و صرفه جویی در منابع سنگ آهن
  • افزایش تولید اکسیژن به کمک هیدروژن سبز

البته استفاده از این روش برای تولید فولاد اگر چه فواید زیادی دارد اما جایگزین کردن کربن با هیدروژن نیاز به دستگاه های خاص با هزینه سنگین است آمارها نشان می دهد هزینه تولید فولاد در این روش 30 تا 100 درصد بیشتر می شود به علاوه حمل و ذخیره و نگهداری از هیدروژن به مراتب سخت تر از کربن است و دستگاه های الکتریکی مورد استفاده در این روش را تنها تعداد کمی از کشورهای تولید کننده دارند .

مرکز تولید درب فرفورژه اینجاست

نحوه تولید گرین استیل

در نحوه تولید Green Steel باید گفت که آهن اسفنجی یک محصول میانی در تولید فولاد محسوب شده که از طریق احیای مستقیم سنگ آهن مبتنی بر هیدروژن است و شامل کاهش شیمیایی سنگ آهن جامد با استفاده از هیدروژن برای تولید آهن اسفنجی بوده که محصول میانی است در ادامه با حرارت دادن و ذوب آهن اسفنجی در کوره های قوس الکتریکی فولاد تولید می شود , به جای سوزاندن زغال سنگ کک با کوره بلند سنتی در طول این فرآیند انرژی الکتریسته وارد می شود و گرین استیل تولید می شود .

تفاوت فولاد سنتی با سبز

فولاد تولید شده در هر دو روش فولاد سنتی و سبز یکسان است و از لحاظ مشخصات فیزیکی , مکانیکی و از نظر ظاهری تفاوتی با هم ندارند تنها تفاوت این دو فولاد در فرآیند ساخت و نتایج زیست محیطی پروسه تولید است که موجب کاهش کربن و دیگر آلاینده های محیطی می شود , در فولاد سنتی سوخت های فسیلی مورد استفاده با انرژی تجدید پذیر در فولاد سبز جایگزین می شود و به جای کوره های زغال سنگ از کوره های مدرن با سوخت برق یا هیدروژن استفاده خواهد شد .

کاربرد های گرین استیل

فولاد سبز با فولادی که به روش سنتی تولید می شود هیچ تفاوتی نداشته و همان کاربردهای فولاد سنتی را دارد از گرین استیل در تولید انواع تیرآهن , میلگرد , انواع ورق , لوله , نبشی و ناودانی و در کل در تمام پروژه های ساختمانی و عمرانی استفاده می شود .

هزینه تولید گرین استیل

تولید هیدروژن پاک نیازمند میلیاردها دلار سرمایه گذاری در تولید برق تجدید پذیر است , آرسلورمیتال که یکی از بزرگترین تولید کننده های فولاد اروپاست در گفت و گو با فایننشال ادعا کرده که کربن زدایی از فعالیت های فولادی در این قاره می تواند تا 40 میلیارد دلار هزینه داشته باشد , چین نیز متعد شده تا سال 2060 به عدم انتشار کربن دست یابد که مستلزم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کارخانه های فولاد این کشور است که مسئول یک سوم کل آلودگی co2 آن است در حال حاضر نیمی از فولاد جهان در چین تولید می شود .

تولید کنندگان برتر فولاد سبز

  • شرکت اسپانیایی آرسلورمیتال
  • گروه فولاد بائو چین
  • گروه ریو تینتو
  • شرکت سوئدی ( SSAB AB )
ساخت و نصب حفاظ شاخ گوزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *