اخبار

مهمترین گریدهای ورق روغنی کدامند ؟

مهمترین گریدهای ورق روغنی کدامند ؟

مهمترین گریدهای ورق روغنی کدامند ؟

ورق روغنی یا همان ورق سرد یکی از انواع محصولات فولادی بوده که در برابر کشش و ضربه مقاومت بالایی دارد , این محصول با خصیت ضد سایش , لعاب پذیری , قابلیت کشش محصولی پر استفاده برای تولید انواع لوله , پروفیل و ورق گالوانیزه است برای تولید آن از نورد سرد استفاده می شود مهم ترین ویژگی استفاده از ورق سرد کیفیت و مقاومت بالاتر ان در مقایسه با گرم است زیرا این نوع محصولات فولادی در شرایط و دمای خاص تولید شده که خواص فیزیکی و مکانیکی آن را بهبود می بخشد ورق های روغنی بر اساس نوع آلیاز و عملیات حرارتی به پنج دسته EK2 , ST14 , ST13 , ST12 ,  و EK4 دسته بندی می شوند آیا میدانید که در این بین مهم ترین گرید های ورق روغنی کدامند ؟ بهترین این ورق ها چه ویژگی هایی داشته و در کجا استفاده می شوند ؟ جدیدترین طرح های درب فرفورژه ، حفاظ آکاردئونی و حفاظ شاخ گوزنی را از گلنرده سعید بخرید . مجموعه گلنرده سعید با بکارگیری از ورق های روغنی برند ، طرح های متنوعی از درب فرفورژه و دربهای سی ان سی گلنرده ای را تولید میکند . برای مشارو ه وثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • مهم ترین گرید های ورق های روغنی کدامند ؟
  • معروف ترین تولید کنندگان ورق روغنی
مهمترین گریدهای ورق روغنی کدامند ؟

مهم ترین گریدهای ورق روغنی کدامند ؟

ورق های روغنی ST12 و ویژگی های آن :

از مهم ترین گریدهای ورق روغنی , ورق ST12 بوده که دارای گرید نسبتا پایین است  در آلیاژ این ورق از کربن و منگنز استفاده شده و به دلیل اینکه کربن مقاومت فولاد را بالا می برد این ورق نیز استحکام بیشتری دارد این ورق به صورت نورد سرد تولید شده و یکی از پر استفاده ترین ورق های روغنی بوده و به دلیل کشسانی مناسب به نام ورق کششی نیز خوانده می شود؛ برخی از مشخصات این محصول عبارتند از سطوحی صاف مشابه ورق فولادی CR , روغنی بودن سطح و بازتاب نور در آن , ضد زنگ , استحکام کششی مناسب , بالا بودن درصد فولاد , شکل پذیری مناسب و نقطه تسلیم بالا است ؛  از این ورق در صنایع مختلف اعم از بسته بندی , ساختمان سازی , ساخت پل , کشتی سازی و یا موارد صنعتی مانند دیگ بخار , بشقاب مخازن تحت فشار و… استفاده می شود .

ترکیبات ورق ST12 شامل آهن , کربن 1/ ؛ منگنز 3/ تا 5/ دهم درصد ؛ گوگرد 05/ درصد و فسفر نیز04/ درصد است .

طرح های 1402 حفاظ شاخ گوزنی

ورق های روغنی ST13 و ویژگی های آن :

یکی دیگر از مهم ترین گریدهای ورق روغنی , ورق های روغنی ST13 بوده که با عنوان ورق نیمه کششی نیز شناخته می شود ؛ این ورق در دسته مقاطع فولادی با درصد پایین از کربن جای دارد و با روش نورد سرد تولید می شود ؛ از  مهم ترین کاربردهای این ورق می توان به ساخت قطعات در عملیات ماشین کاری , سوراخ کاری و جوش کاری با کیفیت بالا اشاره کرد ؛ مشخصات و ویژگی های این ورق شامل مقاومت کششی 270 مگاپاسکال , کشیدگی نهایی 32 تا 36 میلیمتر و تنش تسلیم 120 تا 240 مگاپاسکال را نام برد همچنین از مهم ترین کاربرد ورق روغنی ST13  ساخت لوازم خانگی , لوازم اداری , خودروسازی , تابلو راهنمایی و رانندگی , سازه های صنعتی و ساختمانی است .

ترکیبات ورق روغنی ST13 شامل , آهن , کربن 1/ ؛ منگنز 2/ تا 4/ درصد ؛ گوگرد 025/ درصد و فسفر025/ درصد است .

ورق های روغنی ST14 و ویژگی های آن :

ورق های روغنی فوق کشش ST14 نسبت به دیگر ورق های روغنی ساختاری انعطاف تر داشته و در کاربردهای با پرس کاری عمیق استفاده می شود؛ این ورق ها در صنایعی که نیاز به فرم دهی ورق های فولادی باشد استفاده می شود ورق های ST14 به مدت 6 ماه دارای خاصیت کششی بسیار بالایی بوده و پس از گذشت این مدت خواص مکانیکی ورق تغییر پیدا می کند , قابلیت جوشکاری فوق العاده , سطح پرداخت شده و تحمل نسبتا بالا تر و سطح صاف و روغنی از مهم ترین ویژگی های این ورق است همچنین از این محصول به دلیل ظاهری زیبا برای مصارفی که در دید هستند مانند ساخت مبلمان فلزی , تولید گلگیر اتومبیل , لوله اگزوز و دیگر قطعات ریزو درشت همچنین ساخت لوازم خانگی مانند یخچال فریز , ماکروفر , اجاق گاز و… و نیز پروفیل های ساختمانی مانند پروفیل درب و پنجره استفاده می شود .

به مهمترین گریدهای ورق روغنی , ویژگی ها , مشخصات و کاربرد آنها اشاره نمودیم افزایش شماره از 12 به 14 بدین معناست که ورق مورد نظر قابلیت تغییر طول بیشتری خواهد داشت و هر چه این عدد کمتر باشد استحکام آن نیز بیشتر است .

ترکیبات ورق های ST14 شامل , آهن , کربن 04/ درصد , منگنز 23/ ؛ سیلیکون 01/ درصد ؛ نیکل 03/ درصد ؛ مولیبدن 01/ ؛ مس 03/ درصد و فسفر 0007/ درصد است .

معروف ترین تولید کنندگان ورق روغنی

  • ArcelorMittal
  • POSCO
  • JFE Steel
  • فولاد تاتا در هند

از مهم ترین تولید کنندگان ورق روغنی در ایران نیز می توان به فولاد مبارکه اصفهان , شرکت نفت الماس , کارخانه فولاد غرب و.. اشاره کرد .

ساخت درب آکاردئونی تسمه دوبل 3 میل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *