مقاله های فلز

چکش خواری فلزات

تولیدی گلنرده چدنی

چکش خواری فلزات

قابلیت شکل پذیری یکی از مهم ترین خصوصیات ماده است اما خاصیت چکش خواری نیز ویژگی مشابهی بوده که قابلیت ماده ای برای تغییر شکل در اثرات تنش های وارد شده می باشد این ویژگی به طور معمول توسط قابلیت مواد برای به وجود آوردن صفحه ای نازک در اثر چکش خوری و یا نورد مشخص می گردد و هر دوی این ویژگی مفهوم مکانیکی پلاستیسیته مواد را می رسانند یعنی یک ماده جامد می تواند بدون شکستگی و تغییر شکل قابیت چکش خواری داشته باشد در ادامه به علت چکش خواری فلزات و اینکه کدام یک چکش خواری بیشتری دارند می پردازیم . گلنرده سعید تولید کننده انواع گل نرده طرحدار و ساده همراه شماست با انواع سازه های حفاظ شاخ گوزنی ، درب فرفورژه ، درب سی ان سی ، درب آکاردئونی و انواع سازه های تاب و سرسره ، مبل فرفورژه و…… در ادامه ما را داشته باشید با  :

  • چکش خواری فلزات چیست ؟
  • مزایا و معایب چکش خواری فلز
  • علت چکش خواری
  • کدام فلز چکش خوار نیست ؟
  • چکش خواری کدام فلز بیشتر است ؟

طرح های جدید حفاظ شاخ گوزنی

چکش خواری فلزات چیست ؟

چکش خواری فلزات یعنی ویژگی ها که در آن فلز با ضربه های چکش قابلیت تبدیل به ورقه های نازک را دارا است عناصر شکننده و فاقد استحکام , به راحتی بر اثر فشار شکسته شده که این خصوصیات توانایی فلزات به تغییر شکل میزان نیروی تحمیل شده می باشد در طول این فرایند فلزات قابلیت طویل و یا تغییر شکل دادن را پیدا نموده و با استفاده از روش های مختلف تغییر شکل می یابند .به عنوان مثال صافکار ها یا قابلیت چکش خواری فلز به تعمیر و ترمیم اتومبیل می پردازند .

مزایا و معایب چکش خواری فلز

در رابطه با مزایا و معایب چکش خواری فلزات باید گفت که این ویژگی کاربردهای مختلف دارد اشیاء با باقابلیت ویژگی خواری می توانند در مدارهای الکتریکی و زیور آلات و یا حتی اتومبیل ها کاربرد داشته باشند اما از مشکلات ان نیز باید گفت که دستیابی به فلزات کاملا منعطف مشکل بوده همین امر نیز سبب می کند که برای اینکه به عنصر انعطاف پذیر رسید باید توسط روش های مصنوعی فلزا را انعطاف پذیر کرد و در این بین تنها عناصر قوی می تواند انعطاف پذیر باشد بدون اینکه آسیب ببیند .

درب آکاردئونی 3 لوزی و 4 لوزی

علت چکش خواری فلز

در جواب این سؤال که چه چیز موجب چکش خواری فلز می شود می توان گفت که هنگام ضربه زدن به فلز خالص لایه های اتم بر روی یکدیگر لغزیده و موجب تغییر حالت فلز می گردد اما در آلیاژ ها هنگامی که اتم های دیگر مواد به آن افزوده می شوند در لابه لای اتم پخش و هنگام خوردن ضربات لایه نمی تواند به آسانی بر روی هم بلغزد و به دلیل سختی آلیاژ ها شکل پذیری ان کاهش می یابد .

کدام فلز چکش خوار نیست ؟

آیا تمامی فلزات چکش خوار هستند ؟ اکثرا فلزات چکش خوار هستند به جزء جیوه بنابراین تمامی فلزات به جزء جیوه که جزء فلزات اما مایع  است خاصیت چکش خواری دارند .

چکش خواری کدام فلز بیشتر است ؟

کدام یک از فلزات قابلیت چکش خواری بیشتری نسبت به دیگر فلزات دارد ؟ می توان به فلز طلا اشاره نمود این نوع به با تماس به اکسیژن هوا واکنش نشان نداده و به شکل رگه ای در پوسته زمین یافت می شود طلا خاصیت چکش خواری فوق العاده بالایی دارد چرا که می توان ضخامت آن را تا حد زیادی تغییر داد

میلگرد نسوز چیست  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *